W środę 10.10.2018r. wyjechałam z moją klasą VIb oraz VIc na wycieczkę do Gniezna. Zbiórkę mieliśmy w szkole o godz. 7.30, a wyjechaliśmy o 7.45. Podróż trwała ponad godzinę. Gdy dojechaliśmy na miejsce, to w pierwszej kolejności poszliśmy do Muzeum Początków Państwa Polskiego. Tam zostaliśmy podzieleni na dwie grupy. Nasza klasa poszła najpierw pooglądać trzy filmy dotyczące tematów historycznych oraz pozwiedzać muzeum. Poźniej nastapiła zamiana i poszliśmy na lekcję. Usiedliśmy na małych dywanikach i rozmawialiśmy o tym, jak powstawało państwo. Odpowiedzi na pytania pisaliśmy na karteczkach.Po tym zadaniu podzielono klasę na trzy grupy i wykonywaliśmy plakaty na temat początków państwa polskiego. Gdy skończyliśmy, każda grupa prezentowała swoją pracę.Po krótkiej przerwie na zjedzenie lodów poszliśmy do katedry. Bardzo mi się spodobało to miejsce.W środku dostaliśmy słuchawki, dzięki którym mogliśmy dobrze i wyraźnie słyszeć pana przewodnika. W katedrze zobaczyliśmy Drzwi Gnieźnieńskie. Dużo się o nich dowiedziałam, między innymi to, że jeden z symboli na tych drzwiach znajduje się na banknocie dwudziestozłotowym. Gdy zwiedziliśmy katedrę, pojechaliśmy do Ostrowa    Lednickiego. Jest to przepiekne miejsce, idealne do zwiedzania.Mieliśmy okazję przepłynąć promem na wyspę, aby obejrzeć tam stanowisko archeologiczne. Potem  autokarem szczęśliwie i bezpiecznie wróciliśmy do  szkoły. Wycieczkę uważam za bardzo udaną, a informacje zdobyte podczas zwiedzania wykorzystam na lekcjach historii. Warto było zwiedzić pierwszą stolicę naszego kraju.

Julia Kucemba- klasa VI b

Lusowo, 11.10.2018r.

Drogi Wiktorze!

Chciałbym opisać Ci  teraz klasowy wyjazd do Gniezna. Zebraliśmy się w  szatni o godz.7.30, wyjechaliśmy o 7.45. Gdy dojechaliśmy do Gniezna, pierwszym punktem naszego zwiedzania było Muzeum Początków Państwa Polskiego. Oglądaliśmy tam trzy krótkie filmy na temat początków naszej państwowości, podziwialiśmy rozmaite eksponaty  z tamtych czasów. Potem przeszliśmy do sali na lekcję, podczas której wykonywaliśmy mapę myśli  z replik różnych przedmiotów służących naszym przodkom. Następnie udaliśmy się  do Katedry Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny. Widzieliśmy tam trumnę św. Wojciecha oraz Drzwi Gnieźnieńskie wykonane z brązu. Składają się one z dwóch skrzydeł, które różnią się wysokością, grubością

i sposobem wykonania. Na drzwiach zostało umieszczonych 18 scen opisujących żywot św. Wojciecha. Gdy zwiedziliśmy katedrę, pojechaliśmy nad Jezioro Lednickie. Tam poszliśmy na prom i przepłynęliśmy na Ostrów Lednicki- największą wyspę na tym jeziorze.  Znajduje sie tam stanowisko archeologiczne oraz – od 1969r. – Muzeum Pierwszych Piastów. Potem  zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy

do Lusowa. Na zakończenie mojego listu chciałbym zachęcić Cię do zwiedzenia Gniezna- pierwszej stolicy naszego kraju. Jestem pewien, że taka  historyczna wycieczka przypadłaby Ci do gustu.