Świetlicowa dawka ruchu
Ćwiczenia: Małe żabki: skaczemy do przodu obunóż z głębokiego przysiadu (10 żabich skoków).- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Kto silniejszy. Siadamy naprzeciwko dziecka: siad skrzyżny. Podajemy sobie ręce. Przeciągamy się raz w jedną, raz w drugą stronę.
Zabawy zręcznościowe: Poszukiwacz skarbu Możecie narysować mapę, dodać kilka zadań specjalnych, typu: zrób 10 przysiadów, zakręć się 3 razy, podskocz 7 razy do góry itp. lub pochować kilka kartek z podpowiedziami, takimi jak „sprawdź pod łóżkiem”, „szukaj za kanapą”, „zajrzyj do lodówki” itp. by dziecko nareszcie odnalazło skarb! A co będzie poszukiwaną nagrodą zależy już tylko od Was! Chwytaki Chwytanie niewielkich przedmiotów – podczas tej zabawy sprawdzą się woreczki wypełnione ziarnami fasoli lub grochu. Zadaniem dziecka jest ich chwytanie – nie tylko za pomocą rąk, ale też stóp, itp. Zabawa z szarfą (wstążką) dzieci tworzą układy taneczne do muzyki, przechodzą i przeskakują przez szarfę, wirują nią w powietrzu.
Zabawy na świeżym powietrzu to np. gra w ringo, rzuty do celu – rzuty miękką piłką lub piłką wykonaną z papieru do kosza na śmieci albo szyszką.
Wf przed ekranem:
Diana Tomkowiak-Buda
Jak zmotywować się do nauki mimo znudzenia i wielu otaczających rozpraszaczy?
Drodzy uczniowie!
Zdalne nauczanie stawia Was przed wieloma wyzwaniami. Jak sobie z nimi poradzić? Jak zmotywować się do nauki mimo znudzenia i wielu otaczających rozpraszaczy? Przedstawiamy kilka pomysłów:
1. Nastaw się pozytywnie do nauki! Twój sukces w dużej mierze zależy od nastawienia! Warto przedstawić samemu sobie korzyści, jakie uzyskamy z nauki danego materiału.
2. Korzystaj z karteczek samoprzylepnych, markerów, notesików, naklejek, segregatorów, fajnych kolorowych długopisów i innych gadżetów, które uatrakcyjnią Twoje notatki.
3. Zapisz na kartce swój PLAN nauki i CZAS, jaki chcesz przeznaczyć na naukę oraz na równie ważny odpoczynek.
4. Ustal cel, jaki chcesz osiągnąć, oraz nagrodę za zrealizowanie tego celu, pomyśl też o nagrodzie za wykonaną pracę.
5. Przygotuj wygodne miejsce do nauki oraz wszystko, co będzie Ci potrzebne. Pamiętaj o szklance wody i drobnych przekąskach.
Wykorzystane materiały autorstwa Agnieszki Iwanickiej
Zespół wspierania i rozwoju zdolności uczniów i promocji uczenia się
Szczęśliwa Siódemka
Siedem w wielu mitologiach i religiach świata była uważana za cyfrę magiczną przynoszącą szczęście. Dzisiaj również jest symbolem całości, dopełnienia, pomyślności, a wśród ludów azteckich także obfitości.
Dla społeczności szkolnej Lusowa siódemka stała się w listopadzie przyczyną dumy i radości. A to za sprawą siedmiu nagród, jakie przedstawiciele naszej szkoły zdobyli w największym wojewódzkim, interdyscyplinarnym projekcie czytelniczym SłowoDziej.
Projekt ten obejmował m.in. literacki konkurs BaśnioBranie; FarboBajanie, czyli konkurs plastyczny, a także grupową akcję czytelniczą Zaczytana Przerwa.
We wszystkich tych inicjatywach nasi uczniowie pokazali się z jak najlepszej strony, a ich wysiłki zostały docenione przez jury konkursu.
I tak oto poszczycić się możemy: III miejscem Eleny Piweckiej z klasy 8b, która w niesamowity sposób opisała wojnę Bab toczącą się na obszarze krainy Omnia i tym samym chwiejącą barierami świata. Na szczęście autorka dzięki stworzonym przez siebie postaciom Fabiana, Gawina oraz Nicolasa nie pozwoliła, aby złe oblicza Bab : Jagodowej, Grochowej i Wodnej dały o sobie znać dłużej niż tylko podczas równonocy.
Kolejny sukces przypadł w udziale szóstoklasistce Uli Gudrze, której praca urzekła jurorki FarboBajania swoim poszukiwaniem ekspresji, tajemniczością, kontrastowością oraz ciekawą strukturą. Nasza uczennica otrzymała w konkursie plastycznym nagrodę za zajęcie IV miejsca. Jej starsza koleżanka z klasy 7a –Maja Karnabal za swą bajecznie kolorową pracę została wyróżniona.
Tej samej rangi nagrodą jury konkursu literackiego uhonorowało pracę o niezwykłej Strybie autorstwa Natalii Szramki z klasy 7d oraz jej rówieśniczki z klasy 7a – Oliwii Metelskiej, która w niezwykle interesujący sposób opisała życie w Polipolszynie i jego zmianę po nadejściu królewskiej zarazy. Wyróżnienie zdobyło także opowiadanie pióra Julii Popławskiej z klasy 6b traktujące o diabelskich figlach.
Nasza szkoła została także doceniona w tej części projektu, jaką była Zaczytana Przerwa. Dzięki zaangażowaniu pani Marty Borowskiej oraz pani Haliny Taciak, które kierują szkolną biblioteką, nasza placówka mogła przedstawić oryginalne sprawozdanie wraz z filmem i zdjęciami dotyczącymi czasu spędzanego podczas przerw na czytaniu baśni słowiańskich i zabawach z nimi związanych. Wysiłek, jaki obie panie włożyły w przygotowanie tego elementu projektu, zaowocował nagrodą dla szkoły w postaci zestawu książek o wartości 500 zł.
Laureatom i wyróżnionym uczestnikom serdecznie gratulujemy i życzymy sukcesów w kolejnych konkursach.
Podziękowania należą się także szkolnym opiekunkom konkursów: BaśnioBranie i FarboBajanie, które miały niemały udział w osiągnięciu tego sukcesu: Stanisławie Janeczek, Julii Zwolak oraz Barbarze Gałężewskiej. Dzięki ich pomocy i wsparciu Szkoła Podstawowa w Lusowie kolejny raz została wyróżniona spośród wielkopolskich szkół.
Paulina Andrzejewska – szkolny koordynator projektu Słowodziej