Bądźmy EKO!

Mały Samorząd Uczniowski w styczniu ustawił kosze do segregacji śmieci na każdym piętrze nowego skrzydła szkoły. Takie kosze czekają również na uczniów klas starszych, jak tylko wrócą do edukacji stacjonarnej. Klasa 2a zainspirowana działaniami MSU stworzyła prace przypominające o zasadach segregacji.  Mały Samorząd tą akcją zachęca do dbania o planetę przez małe kroki, segregowanie śmieci jest jednym z nich, razem możemy więcej!

Opiekun Małego Samorządu Uczniowskiego
Katarzyna Jabłecka

Jak szybko i efektywnie coś zapamiętać?


10 kolejnych zasad pomagających w czasie nauczania zdalnego. 
Czeka Was kartkówka z języka angielskiego? Musicie zapamiętać daty na historię? 
Poniższych pięć wskazówek pomoże Wam zapamiętać materiał w łatwy i przyjemny sposób: 
1. Opowiedz komuś, czego się nauczyłeś(-łaś) albo przeczytałeś(-łaś)! Zwiększasz szanse na zapamiętanie tych informacji na dłużej.
2. Nowe informacje zapisuj na fiszkach – pisząc, już się uczysz! Powtarzaj nowe zagadnienia, a te, które już zapamiętałeś(-łaś), odłóż na bok. Potem skup się na nauce tych nieznanych. Każdy przedmiot możesz umieścić na innym kolorze fiszek.
3. Ważne lub trudne do zapamiętania informacje przyczep w różnych miejscach w domu, np. na lustrze w łazience. Powtarzaj materiał podczas mycia zębów.
4. Podczas nauki zrób telefonowi, pilotowi lub smartwatchowi „lock down”. Zamknij je w skrzyneczce, oddaj kluczyk domownikom, możesz też schować je w szufladzie.
5. Podziel materiał na mniejsze partie i ucz się codziennie (powtarzaj i dodawaj nowe informacje). Dzięki temu zapamiętasz go na długo. Ucząc się jednorazowo kilka godzin jednego dnia, np. przed sprawdzianem, działasz według zasady ZZZ – zakuć, zdać, zapomnieć. 
6. Naukę zaczynaj od: od najtrudniejszych, najłatwiejszych, najciekawszych lub najpotrzebniejszych rzeczy. Ty decydujesz, co jest dla Ciebie ważniejsze, przyjemniejsze, łatwiejsze.
7. Nie odkładaj „na potem”, „na później”, „na ostatnią chwilę”, zacznij już dziś, małymi kroczkami.
8.Czasami pomaga przepisanie notatek. Możesz założyć sobie specjalny notes, np. do słówek, dat, formułek – zawsze coś dodatkowego zostanie Ci w głowie.
9. Pozycja ciała podczas czytania ma duży wpływ na poziom koncentracji. Powinieneś/powinnaś unikać postaw, które sprawiają, że jesteś napięty(-ta). Nasz mózg pracuje lepiej, kiedy ciało znajduje się w swobodnej pozycji.
10. Pamiętaj o częstym wietrzeniu pomieszczenia, w którym się uczysz. Mózg potrzebuje tlenu, by mógł prawidłowo funkcjonować. Niedostateczne dotlenienie go powoduje szybsze zmęczenie.

Wykorzystane materiały autorstwa Agnieszki Iwanickiej

Zespół wspierania i rozwoju zdolności uczniów i promocji uczenia się”

Kuba Bejgerowski laureatem „Matematycznego kalendarza adwentowego”!

Od 29 listopada do 24 grudnia 2020 roku odbywał się on-line konkurs „Matematyczny kalendarz adwentowy”, w którym udział wzięli chętni uczniowie z naszej szkoły. Organizatorami konkursu byli: Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu – Biuro Projektu „Cyfrowa Szkoła Wielkopolska@2020” oraz UAM w Poznaniu.
Konkurs wymagał nie tylko bardzo szerokiej wiedzy matematycznej, ale i systematyczności oraz dyspozycyjności codziennie o tej samej godzinie, gdyż liczyła się nie tylko poprawność, ale i czas nadesłania odpowiedzi. Zadania dalece wykraczały poza poziom szkoły podstawowej, jednak nie zniechęciło to uczestników do poszukiwania rozwiązań i odpowiedzi. Niektórzy nawet przerywali trening, żeby skupić się na zadaniu! Ogólnie w konkursie wzięło udział prawie cztery tysiące osób. Nagrodzono 20 najlepszych uczestników.
Z radością możemy ogłosić, że jednym z laureatów jest uczeń klasy 5a – Jakub Bejgerowski, który zajął 14 miejsce. Gratulujemy!
Wyrazy uznania należą się również wszystkim tym, którzy wytrwali do końca konkursu – bo nie każdemu wystarczyło determinacji.

W imieniu Zespołu Matematyków
Joanna Minta

Wojewódzki Konkurs Matematyczny stopień rejonowy

Dnia 29 stycznia b.r. odbył się w naszej szkole stopień rejonowy Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego. Brały w nim udział trzy osoby: Helena Wojtas z klasy 8a, Hubert Linkowski z klasy 8b i Hubert Najmowicz z klasy 8c – najlepsi z najlepszych po etapie szkolnym. Uczestnicy mierzyli się z zadaniami, które wymagały logicznego myślenia i wiedzy oraz umiejętności matematycznych wykraczających poza poziom szkoły podstawowej. Z radością informujemy, że poziom naszych uczniów był bardzo wysoki, a Hubert Najmowicz zakwalifikował się do najwyższego, wojewódzkiego stopnia WKM.
Gratulujemy i życzymy Hubertowi powodzenia!

W imieniu Rejonowej Komisji Konkursowej
Joanna Minta

Skip to content